Ford 1.8 TDCI motor: problémák, karbantartás és szereld magad tippek
A Ford 1.8 TDCI dízelmotor hosszú éveken át szolgálta a Focus, Mondeo, C-Max és Connect modelleket. Bár megbízható konstrukciónak számít, a motor több generáción ment keresztül, és néhány típushiba rendszeresen visszatérő problémát jelent. Ebben a cikkben részletesen bemutatjuk az összes ismert hibát, karbantartási javaslatokat, és elmagyarázzuk, hogyan javíthatod ezeket költséghatékonyan – akár egy önkiszolgáló autószervizben Budapesten is!
A Ford 1.8 TDCI motor fejlődése
Ez a motor 1986-ban indult még örvénykamrás rendszerrel. 1998-ban közvetlen befecskendezésre váltott, 2001-ben megkapta a Common Rail rendszert. Először Delphi rendszerrel, majd 2007-től Siemens/Continental rendszerrel látták el. A motor acél hengerfejet, egy vezérműtengelyt és hengerenként 2 szelepet tartalmazott.
🔧 Foglalj időpontot egy önkiszolgáló műhelybe →
Gyakori problémák és megoldások
1. Kettős tömegű lendkerék
Ha zörgő vagy csattogó hangot hallasz alapjáraton, főleg kuplung kiengedésekor, esélyes, hogy a lendkerék elkopott. A Focushoz és C-Maxhoz más készlet való, mint a Mondeóhoz és Galaxyhoz. Váltás egyszerűbb, egytömegű lendkerékre is lehetséges.
2. Termosztát ház
A műanyag termosztátház idővel megrepedezik, szivárog. A hiba gyakori, különösen a 2007 utáni modelleknél. Lecserélhető fém utángyártott verzióra.
3. Motortartó bakok
Erős vibrációk esetén vizsgáld meg a hidraulikus és gumibakokat – ezek kopása erős rezonanciát okoz.
4. Kipufogó kollektor
Repedések jelenhetnek meg, amit nehéz tartósan hegeszteni. A tömítést 200-250 ezer km-nél ajánlott cserélni.
Turbó és üzemanyag rendszer
5. Turbófeltöltő (Garrett)
Bár masszív, idővel a változó geometriájú mechanika beragad a korom miatt – főleg városi használatnál. Problémák lehetnek az IAT (beszívott levegő hőmérséklet érzékelőjével) is.
6. Tüzelőanyag szivattyú (Continental)
Megbízhatóbb a régi Delphi változatnál, de a plunger kupakok és visszacsapó csatlakozások szivároghatnak. A rendszer kézi pumpával vagy feltöltéssel légteleníthető.
7. Nyomásszabályzók
Két nyomásszabályzó található a TDCI szivattyún: egyik az előtöltést szabályozza, másik a magasnyomást. Hibáik gyakran megegyező tüneteket okoznak – indítási nehézség, lefulladás, nyomáskülönbség.
Befecskendezők és károsanyag-kezelés
8. Piezoinjektorok
Drágák, de tartósak, akár 300 000 km-ig. Leggyakoribb probléma: szórófej kopás, ilyenkor az injektor hangosan kattog, de hibakód nincs. Javíthatók, de beállítás szükséges.
9. EGR szelep
A szelepet lehet tisztítani vagy elzárni, míg hibakód nincs. Az újabb modellek EGR-hűtője is hajlamos szivárgásra.
Szelepvezérlés, szíjak és láncok
10. Vezérlés
A motoron két vezérműszíj található: egyik felül, másik alul – az alsó „nedves” szíj 2008-tól váltotta fel a láncos rendszert. Sokan cserélik csak a felsőt, a másik elhanyagolása komoly motorkárt okoz.
11. Visszaalakítás láncra
Az alsó láncos rendszer visszaépíthető, ehhez komplett készlet szükséges.
12. Szelephézag beállítás
Nincs hidrotőke! A hézagokat lapkákkal kell beállítani, 200 000 km-nél ellenőrizni kell őket.
Egyéb alkatrészek és észrevételek
13. Izzítógyertyák
A hengerfej öntöttvas, de a gyertyák jellemzően nem szorulnak be. Több gyertya hibája nehezebb indítást és fekete füstöt okoz.
14. Porsó és dugattyúk
2007-ben könnyített dugattyúkat alkalmaztak. A gyűrűk kisebbek lettek, de a kopásállóság nem romlott.
15. Vákuumpumpa
Szorító szegecsek hajlamosak meglazulni – olajszivárgás lehetséges. Rögzíthető csavarokkal, új tömítéssel.
Összefoglalás
A Ford 1.8 TDCI motor megbízható és jól szerelhető, ha ismered a gyenge pontjait. A csináld magad műhely lehetőséget ad arra, hogy saját kezűleg, költséghatékonyan javítsd az autódat.
👉 Ha szeretnéd kipróbálni az önkiszolgáló autószerelést, látogasd meg MyAutószerviz Budapesten!
Kulcsszavak a cikkhez (SEO): szereld magad, autószerviz, szereld magad műhely, autószerelő műhely bérlés, csináld magad műhely Budapest, Ford 1.8 TDCI hiba, motor javítás, csináld magad autójavítás, vezérműszíj csere, EGR hiba, injektor, TDCI motor típushiba, vákuumpumpa szivárgás, láncos vezérlés visszaépítése, önkiszolgáló autószerviz Budapest
Belső hivatkozások: