Mit tegyél, ha nem világít egy fényszóró? Gyors diagnosztika és megoldások

Mit tegyél, ha nem világít egy fényszóró? Gyors diagnosztika és megoldások

A fényszórók meghibásodása nemcsak bosszantó, hanem balesetveszélyes is – és a műszaki vizsgán is bukáshoz vezethet. Az egyik leggyakoribb probléma az, amikor egyik vagy mindkét fényszóró nem világít. Sokszor ez csak egy izzóhiba, máskor komolyabb villamossági gond is lehet a háttérben.

A jó hír: a legtöbb ilyen hiba gyorsan és olcsón orvosolható, különösen, ha rendelkezel a megfelelő eszközökkel – vagy eljössz egy szereld magad műhelybe, mint a MyAutószerviz Budapesten.

Mi okozhatja a fényszóró hibáját?

  • Kiégett izzók. Még a legjobb minőségű izzók is csak meghatározott élettartammal rendelkeznek, idővel egyszerűen kiégnek.
  • Biztosíték problémák. Az autó világítási rendszerében biztosíték védi az áramkört. Ha ez kiég, a lámpák nem fognak működni. A biztosíték ellenőrzése és cseréje általában egyszerű feladat.
  • Rövidzárlat a vezetékezésben. Az elektromos kábelek az idő múlásával elhasználódhatnak, megsérülhetnek vagy korrodálódhatnak. Ez rövidzárlatot okozhat, ami miatt a tompított fényszóró nem világít.
  • Kapcsoló meghibásodása. A világítást vezérlő kapcsolóblokk szintén meghibásodhat, és ez vezethet a fények kimaradásához.
  • Relé hiba. A relé biztosítja az áramellátást a fényszórókhoz, ezért működésük nagyban függ annak állapotától.
  • Rosszul beállított fényszórók. Előfordul, hogy a lámpák nem is hibásak, csak a beállításuk nem megfelelő, és emiatt tűnhet úgy, mintha nem világítanának.
  • Környezeti tényezők. Az éghajlat is befolyásolja a fényszórók működését – például a nedvesség vagy a párásodás a lámpatestben zárlatot vagy fényerőcsökkenést okozhat.
  • Akkumulátor problémák. Ha az akkumulátor töltöttsége alacsony, az az autó teljes elektronikáját, így a fényszórókat is érintheti. A töltöttség ellenőrzése fontos lépés a diagnosztikában.

Hogyan oldható meg a probléma?

A megoldás mindig a diagnosztikával kezdődik. Gyakran elég egy egyszerű izzó- vagy biztosítékcsere. Bonyolultabb hibák – például rövidzárlat vagy relé meghibásodás – esetén érdemes szakember segítségét kérni.

Ha szeretnéd saját magad megjavítani az autódat, látogass el a MyAutószerviz önkiszolgáló műhelyébe Budapesten, ahol minden szükséges szerszámot és emelőt biztosítunk. Foglalj időpontot online, és szereld magad olcsóbban, biztonságosan!

HibaLeírás
Kiégett izzóLeggyakoribb ok, gyorsan cserélhető
Kontakt hibaOxidálódott csatlakozó, mozgásra működik
Kiégett biztosítékEgyik vagy több lámpa nem működik
Relé vagy kapcsolóhibaNem kapcsol a tompított vagy távolsági
Kábel szakadásRitkábban, de előfordul főleg régi autóknál

Mire lesz szükséged a diagnózishoz?

A MyAutószerviz szereld magad műhelyben elérhető eszközök:

  • Tesztlámpa vagy multiméter feszültségméréshez
  • Bitkészlet és csavarhúzók
  • Biztosítékkiszedő és cserebiztosíték
  • Zseblámpa, kesztyű
  • Csereizzók (hozd magaddal a megfelelőt)

Lépésről lépésre – mit ellenőrizz először?

  1. Nézd meg a hibás oldalt – bal vagy jobb, tompított vagy távolsági
  2. Ellenőrizd a többi világítást is – ha semmi sem világít, valószínű biztosítékhiba
  3. Kapcsold be a világítást, rázd meg enyhén a csatlakozót – kontaktprobléma esetén felvillanhat
  4. Tesztlámpával vagy multiméterrel mérd meg a csatlakozónál a feszültséget
  5. Ha van feszültség → izzó csere, ha nincs → biztosíték vagy kábel probléma

Hibakeresés menete – Hogyan találjuk meg a hiba forrását?

Azok számára, akik jártasak az elektrotechnikában, a hibakeresés módszere teljesen megszokott. Egy tesztlámpa vagy multiméter segítségével a szakember végighalad az áramkörön a fogyasztótól (például a fényszórótól) az áramforrásig, és így azonosítja az áramszünet vagy a rövidzárlat helyét.

Ugyanakkor a gyakorlatban érdemes először a legvalószínűbb hibaforrásokat ellenőrizni (izzó, biztosíték, relé), hogy ne pazaroljunk időt a teljes kör átvizsgálására.

Tedd meg nálunk, saját kezűleg!

A hibakereséshez és a javításhoz gyakran elég egy egyszerű eszköz – de ha nincs otthon megfelelő felszerelésed, gyere el a MyAutószerviz önkiszolgáló műhelybe Budapesten.
Nálunk minden szükséges diagnosztikai eszközt, emelőt és világítást megtalálsz, így biztonságosan és költséghatékonyan magad is elvégezheted a javítást.
🔧 Szembesültél problémával az autód motorjában vagy a javítás során?
Ne maradj egyedül a gondoddal – csatlakozz az „Autó Hibák és Javítás – Segítünk Egymásnak” Facebook-csoporthoz, és oldjuk meg együtt!
Itt tapasztalt autótulajdonosok és szereld magad rajongók segítenek tippekkel, útmutatókkal és saját tapasztalataikkal.

📌 Csatlakozz most: facebook.com/groups/autohibakjavitas

Segíts másoknak is, hiszen együtt könnyebb megoldani bármilyen autóproblémát! 🚗💡

Kiégett fényszóró izzó – miért fordul elő ilyen gyakran?

A fényszórórendszer leggyengébb pontja a halogén izzók izzószála. Ezeket a típusokat már régóta elavultnak tekintik, de még mindig a legolcsóbb és legelterjedtebb megoldást jelentik. A halogén izzók üvegburáját alacsony nyomású nemesgázzal töltik meg.

Az évek során számos kísérlet történt a halogén izzók élettartamának növelésére, de átütő eredményeket nem sikerült elérni. A gyártók inkább a fényerő növelésére és a lámpatest túlmelegedésének csökkentésére törekednek, mint a hosszú élettartamra. Sok esetben olyan izzókat kínálnak, amelyek tudatosan magasabb hőfokon működnek, viszont élettartamuk rövid. Ezek tehát tipikus fogyóeszközök, amelyeket mindig érdemes tartalékban tartani az autóban.

A kiégett izzószál könnyen észrevehető szabad szemmel is a tiszta üvegburán keresztül. A homályosodás vagy elszíneződés szintén annak jele, hogy a szál elpárolgott és szétterjedt a búrában. Az izzó cseréje egyszerű: a lámpát ki kell venni a fényszóróházból, le kell csatlakoztatni a csatlakozót, és újra kell cserélni. A műveletet célszerű kesztyűben végezni, mert a zsíros ujjlenyomatok jelentősen csökkenthetik az izzó élettartamát.

Kiégett fényszóró izzó – MyAutószerviz önkiszolgáló műhelybe Budapesten.

Túlterhelés és zárlat a biztosítékkal védett áramkörökben

A biztosítékok elsődleges feladata, hogy megvédjék az autó vezetékeit a túlmelegedéstől és az esetleges tűztől. Ugyanakkor maguk a biztosítékok is lehetnek a hibaforrások: túlmelegedhetnek, eldeformálódhatnak, és emiatt megszakadhat az áramkör.

A hibakeresés első lépése mindig a rövidzárlat kizárása. Ehhez a kiégett biztosíték helyére egy próbalámpát kell párhuzamosan kötni. Ha a lámpa nem világít terhelés nélkül, akkor az áramkör rendben van, és elég egyszerűen új biztosítékot betenni.

Fontos szabály: soha nem szabad nagyobb értékű biztosítékot használni a „biztonság kedvéért”, mert ez súlyos károkat és akár tüzet is okozhat az autóban.

Túlterhelés és zárlat a biztosítékkal védett áramkörökben

Ellenőrizd és javítsd ki nálunk!

Ha nincs megfelelő eszközöd, vagy szeretnél biztonságos körülmények között dolgozni, látogass el a MyAutószerviz önkiszolgáló műhelybe Budapesten.
Nálunk minden szükséges diagnosztikai eszköz, szerszám és emelő rendelkezésedre áll, így gyorsan és olcsón saját kezűleg is kicserélheted a biztosítékot, vagy akár komolyabb hibát is feltárhatsz.

👉 Szolgáltatások listája itt

Vezetékhibák az autóban – zárlat és szakadás

Az elektromos rendszerben nemcsak rövidzárlat fordulhat elő, hanem vezeték szakadás is, amelynek megtalálása gyakran nehezebb feladat. Érdemes figyelembe venni a leggyakoribb okokat és helyeket:

  • A vezetékek leggyengébb pontjai a csatlakozók és a forrasztások, ahol gyakran jelentkezik korrózió, főleg ha nedvesség jut be.
  • Ha az autó balesetet szenvedett, először a rejtett karosszériarészeket érdemes átvizsgálni, ahol kábelkötegek haladhatnak.
  • A vezetékek sérülhetnek szakszerűtlen javítás közben is, különösen hegesztési munkák során.
  • Gyakori probléma a testkábelek és a karosszéria közötti érintkezési hiba.
  • A legváratlanabb hibák sokszor szakszerűtlen elektromos átalakítás után jelentkeznek – nem feltétlenül azonnal, hanem később.

Általánosságban elmondható, hogy a kábelkötegben elhelyezett, gumihüvellyel védett vezetékek megbízhatóak. Ugyanakkor a túl nagy áramterhelés (akár a szomszédos vezetékek miatt is) túlmelegedést és károsodást okozhat.

Hol érdemes a hibát keresni?

A vezetékhibák diagnosztikája türelmet és megfelelő eszközöket igényel. Ha nincs saját felszerelésed, vagy gyorsan szeretnél pontos hibafeltárást, gyere el a MyAutószerviz önkiszolgáló műhelybe Budapesten.

Nálunk profi világítás, emelő és mérőeszközök állnak rendelkezésedre, így biztonságos körülmények között saját magad is elvégezheted a diagnosztikát és a javítást.

👉 Szolgáltatások listája itt

Eszközök és tartalékok, amelyeket érdemes mindig az autóban tartani

A lista nem hosszú, és nem foglal sok helyet, mégis sok bosszúságtól megkímélhet:

  • Tartalék izzók a fényszóróhoz
  • Biztosítékok különböző értékekben
  • Próbalámpa vezetékekkel és csipeszekkel
  • Szigetelőszalag és vezetékdarabok
  • Multiméter vagy autóteszter a gyors ellenőrzéshez

Az elektromosságon túlmenően hasznos, ha mindig van a kocsiban:

  • Univerzális szerszámkészlet
  • Kés és ragasztószalag
  • Zseblámpa
  • Védőkesztyű és törlőkendők

Ezek a kis kiegészítők sokszor a legváratlanabb helyzetben segíthetnek, legyen szó egy egyszerű izzócseréről vagy gyors hibaellenőrzésről.

Javítsd saját kezűleg – nálunk minden eszköz adott!

Ha komolyabb hibát kell feltárnod vagy javítanod, a MyAutószerviz önkiszolgáló műhelyben Budapesten minden szükséges profi eszközt és emelőt megtalálsz. Így nemcsak az alapfelszerelésedre támaszkodhatsz, hanem biztonságos körülmények között, gyorsan és olcsón magad is elvégezheted a javítást.

👉 Szolgáltatások listája itt

Hogyan cseréld ki az izzót?

  1. Motortér felnyitása
  2. Lámpa hátlapjának levétele
  3. Csatlakozó lehúzása az izzóról
  4. Rögzítőkapocs kicsatolása
  5. Régi izzó eltávolítása, új behelyezése
  6. Összeszerelés és próba

A teljes folyamat 10–15 percet vesz igénybe, és a legtöbb típusnál (pl. Suzuki Swift, Volkswagen Golf, Ford Focus) egyszerűen elvégezhető.

Márkák, ahol gyakoriak a világításhibák

  • Volkswagen Golf, Passat – gyakori izzóhibák, csatlakozók oxidálódása
  • Suzuki Swift, Skoda Octavia – könnyen hozzáférhető, de gyakran kiég
  • Ford Focus, Toyota Corolla – biztosítékhiba vagy relé probléma
  • BMW, Mercedes-Benz – automata fényszóró rendszerek → OBD hibakód is előfordulhat
  • Opel Astra, Kia Ceed – gyakori kontakt problémák az izzócsatlakozónál

Kapcsolódó gyors javítások

  • Biztosíték ellenőrzés és csere
  • Ablakmosó és hátsó lámpa vizsgálat
  • Akkumulátorfeszültség mérése
  • OBD hibakód olvasás (ha automata fényszórórendszer van)

Szolgáltatások listája itt

Foglalás menete

  1. Jelentkezz itt: Foglalj időpontot
  2. Válaszd ki az időpontot
  3. Érkezz csereizzóval vagy kérj tőlünk segítséget
  4. Használj szerszámokat, vagy kérj helyszíni tanácsot

Fényszóró izzók összehasonlítása: IPF, xenon és LED

A megfelelő fényszóró világítás nemcsak a biztonság záloga rossz látási viszonyok között, hanem segít elkerülni a kátyúkat és úthibákat is, így hosszú távon pénzt takaríthatsz meg az autó javításán.

Mivel Magyarországon az autók több mint 60%-ában még mindig hagyományos halogén fényszóró található, sokan keresik a módját annak, hogyan javíthatnák a fényerőt és a látási viszonyokat. Erre több lehetőség is van:

  • IPF halogén izzók – úgynevezett gázfeltöltéses halogén égők, amelyek jobb fényerőt biztosítanak a hagyományos izzóknál.
  • Xenon szettek – univerzális HID (nagy intenzitású gázkisüléses) rendszerek, amelyek erősebb, kékesfehér fényt adnak.
  • LED izzók – a legújabb generációs technológia, amely energiatakarékos, hosszú élettartamú és rendkívül erős fényt biztosít.

Az alábbi összehasonlítás segít eldönteni, hogy számodra melyik a legjobb választás, vagy esetleg érdemes maradni a klasszikus halogén megoldásnál.

IPF gázfeltöltéses halogén – a modern technológia és a kiváló fényerő ötvözete

IPF gázfeltöltéses halogén – a modern technológia és a kiváló fényerő ötvözete

Az IPF lámpák alapvetően különböznek a hagyományos halogén izzóktól. Egyedülálló szerkezetüknek köszönhetően sokkal erősebb és egyenletesebb fényt adnak. A titok a xenon- és halogéngáz keverékében rejlik, amellyel a burát feltöltik. Ennek köszönhetően a lámpák sokkal jobb megvilágítást biztosítanak korlátozott látási viszonyok között is.

Fontos előny, hogy az IPF izzók ugyan xenon gázt tartalmaznak, mégis a hagyományos 12/24 V-os hálózatról működnek. Nincs szükség gyújtóegységre, automata mosóra vagy dinamikus fényszóró-szabályzóra.

A japán fejlesztésű technológia egyedülálló a világon, gyártási folyamata titkos, így az IPF lámpák gyakorlatilag mentesek a hamisítványoktól (ellentétben például a Philips termékeivel). Ezek a lámpák nem sorolhatók sem a klasszikus halogén, sem a xenon kategóriába – náluk nem a fényáram, hanem a fényerő osztály a mérvadó.

Az IPF lámpák főbb előnyei:

  • Egyenletes fényeloszlás, amely homogén módon világítja be az utat.
  • A fényük fehérebb, mint a hagyományos halogéneké, így a vezető figyelme tovább fennmarad.
  • Hosszabb volfrám szál, amely kevésbé hajlamos az elpárolgásra.
  • Kristályüveg bura, amely jobban bírja a nagy belső nyomást és a hirtelen hőmérséklet-változásokat.
  • Szabványos H foglalatú halogénoptikába illeszthetők, így bármely autóhoz választható a megfelelő típus.
  • Hosszabb élettartam, mint a hagyományos halogéneké, különösen vibrációs terhelés mellett.
  • Beépített rezgésstabilizátor, amely védi az izzót a gyors kiégéstől.
  • Alacsonyabb hőtermelés, így biztonságosan használhatók új generációs fényszórókban és műanyag alkatrészekkel rendelkező lámpatestekben is.

Univerzális xenon – a halogén lámpák alternatívája

Univerzális xenon – a halogén lámpák alternatívája

A halogén fényszórók korszerűsítésének egyik legnépszerűbb módja az univerzális xenon izzók használata. Ezek működési elve megegyezik az eredeti gázkisüléses lámpákéval, azonban halogén foglalattal (H típus) készülnek. Ez azt jelenti, hogy a vezetőnek nem kell átalakítania vagy kicserélnie a fényszóró optikáját a használatukhoz.

A xenon lámpák fő jellemzői:

  • Az izzók ugyan 12/24 V-os hálózatról indulnak, de tényleges működésükhöz 23 000–25 000 V feszültség szükséges, amelyet csak a gyújtóegység (ballaszt) biztosíthat.
  • A xenon fénye sokkal inkább hasonlít a nappali fényhez (kb. 5000 K), mint a hagyományos halogénhez.
  • A fehér fény jobban visszaverődik a közlekedési táblákról, így jelentősen növeli a biztonságot.
  • Ha bixenon modulokkal használjuk, akkor a világításnak éles fény-árnyék határa lesz, és hosszabb fénycsóvát ad, amely nagyobb területet világít be az úton.
  • A xenon lámpák szakszerű használatához szükséges az automata mosó és fényszóró-korrektor, különben könnyen vakíthatják a szembejövő forgalmat, és akár balesetveszélyt is okozhatnak.

LED technológiás lámpák – innováció az autóvilágításban!

LED technológiás lámpák – innováció az autóvilágításban!

A LED fényforrások megjelenésével az autóipar azonnal elkezdte alkalmazni őket a fényszórókban. Ma már a LED-es lámpák számítanak a legmodernebb és legígéretesebb megoldásnak, amelyek sokáig uralhatják az autóvilágítást.

A legtöbb univerzális LED-lámpa ma Cree diódákat tartalmaz, amelyek rendkívüli teljesítményt és fényerőt biztosítanak – sokkal erősebbet, mint a halogén, a xenon vagy a hagyományos izzók. A LED-ek által kibocsátott fény tiszta fehér, amely kellemesebb a vezető szemének. Amennyiben sárgásabb színárnyalatot szeretnénk, a lámpára speciális fóliát helyeznek, amely „átfestik” a fényt.

A LED-es megoldások már leváltották a korábban etalonnak számító gázfeltöltéses lámpákat, és mára a fényszóró-technológia élvonalába kerültek.

A LED fényszórók fő előnyei:

  • A diódák elhelyezése pontosan a halogén izzószál helyzetét utánozza, így a fényképük éles fény-árnyék határt ad, és nem vakítja a szembejövőket.
  • A Cree LED-ek fehér spektrumú fényt biztosítanak, amely a xenonéhoz hasonlít.
  • Halogén foglalattal készülnek, így nincs szükség az autó optikájának átalakítására.
  • Beépített hűtőventilátor gondoskodik a folyamatos hűtésről, megakadályozva a túlmelegedést.
  • Univerzális feszültségtűrés – ugyanaz a LED-lámpa működik 9 V, 12 V, 24 V és magasabb feszültségű rendszerekben is.
  • Energiatakarékos – a fogyasztásuk minimális, ami kevesebb üzemanyag- és generátorterhelést jelent.
  • Nincs üvegbura vagy izzószál, ezért sokkal tartósabb, élettartamuk többszöröse a halogénekének.
  • Bár az áruk magasabb, a hosszú élettartam és a megbízhatóság miatt teljes mértékben megtérül.

Halogén, IPF, Xenon és LED lámpák összehasonlítása

JellemzőkHalogénIPFUniverzális XenonLED
TechnológiaHalogén gázzal töltött buraGázkeverékkel töltött bura (xenon dominanciával)Xenon gázzal töltött buraÚj generációs LED-ek (Cree/Philips/Osram)
Hálózati feszültség12/24 V12/24 V23–25 kV gyújtófeszültség szükséges9/12/24 V és magasabb
Kiegészítő berendezésNem szükségesNem szükségesGyújtóegység (ballaszt), mosó és automata fényszóró-korrektorNem szükséges
Színhőmérsékletkb. 3200 K2400 K (rossz idő) – 6000 K4300 K / 5000 K / 6000 K5000–6000 K
Fényáramkb. 1500 lmFényerő osztály 65–190 Wkb. 3200 lmmax. 3000 lm
FoglalatH típusH típusH típusH típus
Élettartamkb. 400 órakb. 1000 óra1000–2500 óraakár 50 000 óra
Energiafogyasztás55 W55/60 W35 Wkb. 20 W
AlkalmazhatóságGyári előírások szerintBármilyen típus, akár reflektoros optika isHalogén típusú optikaBármilyen típus, akár reflektoros optika is
KülönlegességekNincsFényük hasonlít a xenonhozFehér fény, amely kényelmesebb a vezetőnekTiszta fehér fény, hosszú élettartam

Próbáld ki nálunk a különbséget!

A MyAutószerviz önkiszolgáló műhelyben Budapesten lehetőséged van saját kezűleg kipróbálni, beszerelni vagy kicserélni bármelyik típusú lámpát. Így biztonságos körülmények között döntheted el, melyik technológia felel meg leginkább az igényeidnek.

Hírlevél – világítási ellenőrzőlisták és tippek

Iratkozz fel hírlevelünkre, és küldünk szezonális emlékeztetőt, izzótípus ajánlót és kedvezményeket is: Tippek és Tanácsok

Ha nem világít a fényszóró, ne várd meg, amíg rendőri bírság vagy műszaki bukás lesz belőle. A MyAutószerviz szereld magad műhely Budapesten lehetőséget ad arra, hogy gyorsan, saját kezűleg megtaláld és kijavítsd a hibát, biztonságos környezetben és profi eszközökkel.

Foglalj időpontot most, és ne hagyd sötétben az autódat:

🔧 Szembesültél problémával az autód motorjában vagy a javítás során?
Ne maradj egyedül a gondoddal – csatlakozz az „Autó Hibák és Javítás – Segítünk Egymásnak” Facebook-csoporthoz, és oldjuk meg együtt!
Itt tapasztalt autótulajdonosok és szereld magad rajongók segítenek tippekkel, útmutatókkal és saját tapasztalataikkal.

📌 Csatlakozz most: facebook.com/groups/autohibakjavitas

Segíts másoknak is, hiszen együtt könnyebb megoldani bármilyen autóproblémát! 🚗💡

Gyakran Ismételt Kérdések

1. Miért nem világít az egyik fényszóró az autómban?
Leggyakoribb oka az izzó kiégése vagy a biztosíték meghibásodása, de okozhatja kábelhiba, reléprobléma vagy kapcsoló meghibásodás is.

2. Hogyan tudom ellenőrizni, hogy kiégett-e a fényszóró izzó?
Vedd ki az izzót, és nézd meg a szálat a burán belül. Ha elszakadt vagy a bura bemattult, akkor az izzó kiégett.

3. Meddig bírja egy halogén izzó?
Általában kb. 400–600 órát, de a vibráció és a rossz úthasználat lerövidítheti az élettartamát.

4. Miben különbözik az IPF izzó a hagyományos halogéntől?
Az IPF xenongázzal töltött, erősebb és fehérebb fényt ad, hosszabb élettartammal és jobb fényeloszlással.

5. Miért jobb a xenon a halogénnél?
Erősebb, nappali fényhez hasonló színhőmérsékletet ad, nagyobb területet világít be, és biztonságosabbá teszi az éjszakai vezetést.

6. Érdemes LED izzóra váltani?
Igen, mert energiatakarékos, akár 50 000 órát is bír, nem melegszik túl, és tiszta fehér fényt ad.

7. Hogyan tudom kicserélni a fényszóró izzót otthon?
Le kell csatlakoztatni a csatlakozót, eltávolítani a kiégett izzót, majd kesztyűben behelyezni az újat, hogy ne maradjon zsírnyom az üvegen.

8. Mi a teendő, ha mindig ugyanaz a biztosíték ég ki?
Ez rövidzárlatra vagy túlterhelésre utal. Ilyenkor ne növeld a biztosíték értékét, hanem keresd meg a hiba okát a kábelezésben vagy a fogyasztóban.

9. Hogyan találom meg a kábelhibát a fényszóró körében?
Multiméterrel vagy próbalámpával végigmérve az áramkört, különösen a csatlakozók és a testpontok környékén.

10. Befolyásolhatja-e az akkumulátor a fényszórók működését?
Igen. Ha az akkumulátor gyenge vagy az alternátor nem tölt megfelelően, a fényszórók fényereje csökkenhet vagy teljesen kialudhatnak.

11. Hogyan kell beállítani a fényszórókat?
Sötét fal előtt, vízszintes vonal segítségével állítható, de a pontos beállítást műhelyben célszerű elvégezni, hogy ne vakítsd a szembejövőket.

12. Miért párásodik be a fényszóró?
A burán belüli pára tömítetlenség vagy hirtelen hőmérséklet-változás miatt keletkezik, ami idővel károsíthatja az izzót és a csatlakozókat.

13. Mennyibe kerül egy izzócsere Magyarországon?
Egy hagyományos halogén izzó ára 1 500–4 000 Ft, a LED és xenon ennél drágább, de tartósabb. Önkiszolgáló műhelyben a csere költsége jóval alacsonyabb, mint hagyományos szervizben.

14. Miért fontos a fényszóró rendszeres karbantartása?
A gyenge világítás balesetveszélyes, és könnyen elkerülhető rendszeres ellenőrzéssel, izzó- és biztosítékcserével.

15. Hol tudom biztonságosan megjavítani vagy kicserélni a fényszórót?
A MyAutószerviz önkiszolgáló műhelyben Budapesten minden szükséges szerszám és emelő rendelkezésre áll, hogy saját kezűleg, biztonságosan elvégezd a javítást.